Unknown






dulu pernah aku termimpi sang bidadari
bersama sinar yang hadir, menerangi diri
menjadi cahaya dalam sunyi dan malam kelam
juga membuatku selesa kala sejuk mencengkam
menjadi teman, yang sentiasa ada disisi
sebab untuk ku bangun lagi setelah jatuh berkali
jadi penghapus sepi, juga penghibur duka lara
pelengkap hati, yang datang bersama cinta
kau bidadari, suci embun seharum mawar
tingkah laku tutur katamu, menggoda jiwa
paras rupamu cantik, semuanya sempurna
tiada lagi yang lain hanya kau teristimewa
biarpun, semua itu sekadar mimpi
tetap aku keliru fantasi dan realiti
selama ini, mencari 'mana bidadari'
kau bulan aku pungguk... aku sanggup menanti

I cannot go to the ocean
I cannot drive the street at night
I cannot wake up in the morning
Without you on mind

berakhir semua penantian disatu pagi
pertemuan pertama semua sunyi sepi
hanya mata yang memandang lalu hati mentafsir
inikah perasaan yang dipanggil 'kasih'
tidak pernah menduga akan jumpa dirimu
tidak pernah menyangka bidadari itu kamu
yang ada disisi, tanpa sayap yang bercahaya
kau lengkapi semua sukar aku percaya
semakin hari, rasa ini makin meronta
setiap kali bersama, semua rasa tak kena
ini panahan cinta, aku sudah tercedera
luka ini terdalam kaulah penawarnya
lalu aku mencuba untuk bersamamu selalu
segala kau lakukan semua ingin ku tahu
walau tubuh terkaku, walau mulut terkunci
tetap aku lawan dan lawan... demi cinta ini

I cannot go to the ocean
I cannot drive the street at night
I cannot wake up in the morning
Without you on mind

dengan kau diminda menemani hariku
segala bunyi-bunyian teralun jadi lagu
mengikut rentak kaki menuju masa depan
kaulah srikandi cinta, aku tertawan
jutaan bintang menghiasi langit yang gelap
cukup kau satu ntuk terangi hati malap
tidak lagi keseorangan tidak lagi menunggu
aku rela dipenjara dalam sangkar hatimu
kini getaran cinta, telah muncul dihati
sayang yang tak pernah singgah kini berlabuh sepi
rasa ini bukan lagi mitos atau lagenda
ini yang kurasa, dan inilah yang sebenarnya

I never wanna see you unhappy
I thought you want the same for me

I cannot go to the ocean
I cannot drive the street at night
I cannot wake up in the morning
Without you on mind

if you love someone you say it,
you say it right then, out loud
otherwise the moment just...
passes you by...

 
p/s: He is my senior a.k.a the vice president for MAMarjon a.k.a the project director for the 2010 Malaysian Fest a.k.a ntah ape daa...tmbh laa sndiri k :)
Labels: , edit post
0 Responses